In ons streven naar ‘Service Excellence’ heeft CTM zich de afgelopen periode bezig gehouden met een leveranciers tevredenheidsonderzoek. Allereerst natuurlijk hartelijk dank aan alle deelnemers; de resultaten helpen ons om het gebruikersgemak voor leveranciers en daarmee indirect voor inkopers te verhogen. Een win-win situatie!
Hieronder een kort overzicht van de meest interessante uitkomsten van het onderzoek. De enquête is verstuurd aan ruim 7000 leveranciers waardoor wij een realistisch beeld hebben gekregen wat er speelt en waar eventuele knelpunten liggen.
Waarderingen:
-De website, www.ctmsolution.nl, is beoordeeld met een 7;
-Het aanbestedingsplatform, dus nadat er ingelogd is via de website, wordt eveneens gewaardeerd met een 7;
-De service van de helpdesk is gewaardeerd met een 8!
Knelpunten:
-De respondenten hebben aangegeven een betere informatievoorziening op de website te willen zien.
-Uit het onderzoek is naar voren gekomen dat leveranciers gematigd tevreden zijn over lay-out van het aanbestedingsplatform. Dit wordt vooral aangegeven door ZZp-ers die actief zijn op marktplaatsen die via het CTM platform lopen
-De meerderheid van de respondenten hebben aangegeven een verduidelijking te willen betreft het overzicht van openbare aanbestedingen/marktplaatsen.
Enkele van uw reacties:
-‘Aanmelding via uw website ging snel en gemakkelijk’.
-‘Duidelijker maken wie CTM Solution nu eigenlijk is en wat jullie doen’.
-‘Mijn ervaring met CTM is positief, ik ben enthousiast over de snelheid waarmee ik te werk kon gaan’.
-‘De uitstraling van de omgeving is behoorlijk technisch. Ik geeft de voorkeur aan een intuïtievere omgeving’.
-‘Toen een aanvraag nog niet ingediend was kreeg ik netjes een telefoontje, goeie service’.
Onze reactie:
Wij zijn erg blij met de hoge respons en de uitkomsten van het onderzoek. De resultaten stimuleren ons om door te gaan op de ingeslagen weg, maarook kritisch naar een aantal aspecten te kijken en hier verbeteringen in te realiseren en zodoende te streven naar ‘customer excellence’. In de komende periode zullen er dan ook een aantal functionaliteiten bij gaan komen en de informatieverstrekking zal worden verduidelijkt. Kijkt u bijvoorbeeld eens bij onze recente ontwikkelingen ‘Over ons’ en ‘Marktplaatsen inhuur’, of de blogs die we schrijven over specifieke nieuwe ontwikkelingen.
Voor meer informatie betreft de uitkomsten van het onderzoek kunt u contact opnemen met Wiebe Smit, 020 670 8500.
eerdere blog hierover:
http://www.ctmsolution.nl/blog/tevredenheidsonderzoek-leveranciers/