Op het CTM platform worden regelmatig bijzondere zaken ingekocht. In deze rubriek brengen wij iedere maand bijzondere aanbestedingen onder de aandacht.
Wat
Social Media Werkgeversaanpak
Wie
Provincie Overijssel
Wat wordt er aanbesteed?
Het programma ‘werkgeversaanpak Veilig, Slim en Duurzaam’ heeft als opdracht werkgevers en werknemers aan te zetten tot duurzaam en veilig mobiliteitsgedrag. Enerzijds wordt dit bewerkstelligd door kennisdeling met werkgevers, anderzijds door werknemers-acties. In beide gevallen worden social media ingezet voor de informatieverspreiding.
Inmiddels zijn meer dan 250 werkgevers als partner bij de werkgeversaanpak aangesloten. Naast de inzet van drie mobiliteitsmakelaars worden deze partners vooral via social media (LinkedIn, twitter, mailings en websites) betrokken en geïnformeerd over acties die de mogelijkheden voor de transitie naar een duurzamer en veiliger mobiliteitsbeleid ondersteunen. Werknemers vormen een belangrijk onderdeel in deze transitie.
Voor de verspreiding van informatie en promotie van acties onder werknemers, wordt zo veel mogelijk social media uitingen gebruikt. Via “Tim” in Twente en “Sofie” in West-Overijssel wordt informatie actief gepost en gedeeld op bijvoorbeeld Facebook en Instagram. De websites Twente Mobiel en regio Zwolle Mobiel worden ingezet vormen een belangrijke schakel in het informeren en delen van kennis rondom de werkgeversaanpak.
Omdat social media zeer doeltreffend blijkt voor de verspreiding van informatie, is deze aanpak steeds meer als campagne verbonden aan de werkgeversaanpak: Het vormt de ruggengraat van alle communicatie uitingen en de mobiliteitsacties die de Provincie Overijssel jaarlijks richting werkgevers uitzet.
Uitdaging voor de inkoper bij de aanbesteding
Mark Slagter, communicatieadviseur bij Provincie Overijssel: ‘De Provincie wil met dit programma werkgevers helpen om hun mobiliteit veiliger, slimmer en duurzamer te maken. Communicatie via sociale media is hierbij een belangrijk middel. Bij mobiliteit kan je bijvoorbeeld denken aan het thuiswerken, wat nu een hot item is.
Wij coördineren het programma en voor het beheer van onze social media kanalen worden we ondersteund door een extern bureau. De opdracht voor deze ondersteuning moeten wij nu opnieuw aanbesteden. Voor ons ligt de uitdaging er in dat bureaus die affiniteit hebben met overheidscommunicatie, en ook met mobiliteit, zich inschrijven op de aanbesteding.’
Meer weten? Klik hier voor de aankondiging.
Aanbesteding uitgelicht: Juni
Een interessante aanbesteding melden?
Ben jij of ken jij een inkoper die een bijzondere, een ongewone of anderszins interessante aanbesteding aan het uitvoeren is op het CTM platform?